söndag 2 september 2012

På väg upp...



Denna veckan har gått åt till att färdigställa stenfoten, kalkbruket brände långsamt så det tog lite tid och hantverkarna tog en dag ledigt, men i torsdags började stockarna läggas på.


Min första lediga fredag var jag på plats vid mitt lilla torp. Det var ett letande efter stockar, stockar med märkning som satte myror i huvudet på oss, utbytta stockar som skulle anpassas till de gamla. Så det var lite pill. Vi borrade upp dymlingshål, tillverkade nya dymlingar, drevade och fick några stockar på plats. I veckan som kommer ska stockarna upp, en efter en. Det är bara att hålla tummarna för att vädergudarna ska stå på min sida.


Dymling på plats, bara att slå i.
Norrväggen har kommit högst, detta ska bli innevägg mellan kök och badrum. 

C2 letade jag efter länge. Lycka är när man får utropa: "Här är DEN!"


B-väggen ligger på hjärtmuren.På andra sidan av hjärtmuren kommer så småningom en jordkällare att installeras.

Nu kommer stockhögen minska och väggarna växa för varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar