torsdag 6 september 2012

Nu är nästan hela det nedre planet upplockat. Det har varit lite pillande med att nytillverka några delar och att hitta rätt bland de ouppmärkta gåten. Jag hann inte riktigt med att märka allt innan delarna försvann från huset, det var ju lite bråttom där i november förra året, så några delar är inte märkta. Därför går det inte riktigt lika snabbt just nu. 

Vi fick avsluta arbetsdagen med att rusta huset och skydda det från regnet som är på väg. Huset är nu klätt med skivor av olika slag och med plast utefter innerväggarna. Under tiden vi spikade på den sista plastbiten började de första dropparna falla.  Några timmar innan SMHI utlovat det. 


Så här långt hade huset kommit i tisdags

Idag har några stockvarv till kommit på plats, gåt i både fönster och dörrar är också på plats, men det syns ju inte här.

I vanliga fall är jag inte särskilt angelägen om vad vi väntar för väder i vårt land, det blir det det blir liksom, men nu är det annorlunda. Mycket annorlunda. Jag har aldrig någonsin varit så uppdaterade på vårt väder som nu. Frågar någon kan jag redogöra för hur vädret kommer vara, timme för timme. Så idag var det klockan 19.00 som var det magiska klockslaget, då skulle det börja regna. Regnet är, i särklass, det största hotet just nu, men hittills har jag haft tur. Och det ser ut som att det ska fortsätta vara övervägande uppehåll och det gläder mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar