söndag 18 juli 2010

Överraskningar

Varje gång jag varit borta ett tag, det kan handla om ett dygn eller en helg, så finns det alltid överraskningar i "trädgården".


Busken jag lyckades rota fram i våras och som såg ut att vara en vinbärsbuske, men som jag aldrig vågade tro var en vinbärsbuske visade sig faktiskt vara just det. Trots att fåglarna tagit nästan alla de få bären den gav fanns ett enda litet ynka bär kvar, jag plockade det och smakade, visst var det en klar och ren vinbärssmak.
En utav de så självklara torpblommorna jag planterade i våras, fingerborgsblomman, blommade när jag kom hem idag från jobbet, jag blev helt till mig av lycka, vad vackra de är! Och när jag granskat tomatplantorna visade de stolt upp flera begynnande små tomater, gröna och omogna, men ändock, tomater...Lyckan är total!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar