lördag 31 juli 2010

Förberedelser inför schaktning


Nu är det snart dags för grävmaskinen med tillhörande förare att komma och börja schakta och gräva för dränering, men innan det... lite förberedelse.

har nu också fått användning av drakroken på min nya bil

I veckan har jag äntligen fått äran att använda min dragkrok för första gången. Fick låna ett släp så att jag kunde åka och hämta kabelrören som elkabeln skall ligga i samt dräneringsrör till tomten. Markduk är också införskaffad, men den fick jag hemkörd, mycket bekvämt. Dessutom har jag fått två lass med makadam, eller 0-40 som det visst heter, börjar lära mig termerna...

Nu är det bara att vänta tills grävmaskinen kommer, tyvärr har det blivit uppskjutet tre veckor, men jag återkommer snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar