torsdag 5 juli 2012

Vatten och gjutformar


Idag var vattnet klart. Nu har jag en kran, men ingen sladd tillräckligt lång så jag har inte kunnat pröva den än.

När jag kom hem i förmiddags upptäcker jag att gjutarna var på plats. Döm om min förvåning då jag ser att en av dem är en gammal elev från skolan där jag jobbar. De var totalt tre stycken som snickrade formarna till min sula, murstock mm. De nämnde för mig att det var rejäla grejer jag skulle ha. De hade gjort en lika stabil grund på ett annat hus en gång tidigare...det var ett femvåningshus!!! "Ursäkta mig, vad sa du?" undrade jag. Så var det...jag får det bekräftat hela tiden, den här konstruktören har varit väldigt nervös som jag tidigare redan nämnt, det här är ju inte klokt. Frågan är vad hans nervositet kommer att kosta mig i slutänden? Det är vad jag är nervös över...

Huset framifrån (sydväst)

Huset från baksidan (nordost)

Vattenkranen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar