onsdag 25 juli 2012

Semestertider...


Det är lite tråkigt att inse att det inte blir riktigt som jag tänkt mig. Jag hade sett framför mig hur huset nu skulle vara upplockat, med tak på plats och att gubbarna kunde gå på semester och jag kunde gå här och lägga på takpannor och gör det jag själv hade kunnat göra...men riktigt så blev det inte. 

Gamla stallet har nu blivit fönsterverkstad
Istället ligger grundstenarna kvar där de ligger, utefter betongsulan och bara väntar på att få komma på plats. Jag har inte hittat någon som kan hjälpa mig att plocka på stenarna, inte än iallafall. Maskin ska jag kunna fixa fram, men det verkar svårare att hitta någon arbetsvillig själ som har tid och lust och som  kan hantera den. I värsta fall få jag vänta tills semestrarna är över. 

Eftersom jag inte själv kan välja när jag ska ha semester känns det lite extra vemodigt att behöva inse att mycket av arbetet jag tänkt vara delaktig i kommer jag inte att kunna delta i. Men jag får ha en liten överläggning med min chef, vi ska nog hitta en lösning på en mellanväg, det är vad jag hoppas iallafall, utan att behöva ruinera mig.

Men självklart behöver jag inte gå sysslolös för det, jag har en (hel) del fönster att ta tag i. Har nu fått min kittlampa och nu har jag påbörjat fönster nummer ett (av sex). Fönsterkarmen och två utav fönsterbågarna är grundmålade och fönsterbågarna väntar nu på kitt, stift och stifthammare. Så lägligt att jag ska besöka Nördkafé på Källsnääs som i kväll handlar om el, el i gamla hus och elens historia. Passar då naturligtvis också på att inhandla stift och stifthammare till mina fönster.


Kittlampan gör ett gott arbete

Fönsterbågar på torkning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar