fredag 30 oktober 2009

Schaktning och ny väg

I mars var också den första grävmaskinisten på plats. Han schaktade min väg till tomten.

Han grävde också upp bäcken så att pappa kunde hjälpa mig att lägga i ett rör där så att jag på så sätt fick en kulvert att köra över och numera kan jag ta mig över bäcken och in på tomten utan större problem. Därefter inhandlades en mängd makadam som lades ovanpå schaktningen. Vägen är idag något guppig, men helt och hållet farbar.

Här håller makadammet på att läggas ut på den nyschaktade vägen till min tomt.

Detta betyder att den mängd stockar och de stora högarna med sly och granris som jag under vintern sågat, släpat och lagt på hög numera går att frakta bort från tomten vilket underlättar det mesta arbete där.

Här är röret vi lagt i bäcken som bildar en kulvert så att det går att köra in på tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar