måndag 18 juli 2016

Semestergöra




De senaste dagarna har det varit en del uppehåll och då passar det ju bäst att vara ute.
Har äntligen jobbat bort det dåliga samvetet för de stackars fåren som gått hungriga nån vecka...börjat knapra sly som en skock getter och skrikit på sin matte "mat, mat...vi vill ha bättre mat".
Dagen efter den stora byggnadsvårdsdagen var fåren prio nummer ett. Det blev inte bara en ny hage åt mina ullbollar, alla de andra hagarna putsades också så att jag snart kan skilja lammen från sina mammor, ja, åtminstone ska baggarna snart få gå i en egen hage. Annars lär det bli kalabalik till jul.
Men jag har också gallrat i den lilla grandungen, mellan torpet och fårens vinterhage. Skönt med lite ljusinsläpp. Tänkte först bara förbereda för ett litet ved- och pelletsupplag nära stugan, men det blev lite mer än så. Det är ju så roligt att använda motorsågen, speciellt när det blir så stor och fin skillnad. Här finns också en plan för ett litet uthus/förråd/hönshus/redskapsbod...så småningom. Hade varit perfekt.
Jag har även försökt få ihop komposten jag tidigare skrivit om. Inte helt lätt när en är amatör och själv, dessutom är den rätt stor, tung och bökig. Fick ihop tre sidor och en fjärde är klar, men inte monterad.


Införskaffade en ny kulör till köksinredningen. Ottossons Antikvit. 
Provmålade luckan till diskmaskinen, tror det blir perfekt.

Rensat bort grankvistar och sly mellan torpet och fårens vinterhage.



Har dessutom hunnit slipa mer på en av dörrarna till torpet.



Äntligen en massa grönt gräs att äta av.

En nöjd liten Olle på grönbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar