torsdag 29 oktober 2015

Foder åt torpet


I fredags, på vägen hem från jobbet, tog jag en tur om det lokala snickeriet här i trakten för att hämta upp foder till torpet. Ja, det är ju tid för en höstledig vecka och då ska det ju jobbas så svetten lackar. 

Har även, som vanligt, bokat snickare till min lediga vecka så jag kan få lite experthjälp med än det ena, än det andra. Och nu när veckan börjar lida mot sitt slut är fodren uppe. Det saknas några meter, men det få jag lösa en annan gång. 

Se hur fint det blev. Vilken skillnad! Nu återstår det att fundera ut vilka färger fodren ska få på de olika ställena. Behöver jag nämna att jag provmålar för fulla muggar?!





Här tänker jag mig en grå nyans, kanske 50% Hastingsgrå 50% Titanvit (Ottossons).


I köket funderar jag på om jag ska ha en mörkare nyans av den gröna väggfärgen 
på fönster- och dörrfoder.

Vad blir det här då? Mörkare grå eller Titanvitt med lite umbra kanske?

Och så lilla muschefönstret i badrummet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar