söndag 5 oktober 2014

Ytterligare en dörrhelg


Den här dörrhistorien blev lite långdragen. Även denna helg har jag fixat och trixat med mina dörrar, för så enkelt var det inte att det räckte med att sätta gångjärnen i andra sidan...

När en är amatör som jag så är det ibland mycket svårt att räkna ut konsekvenser av ett visst handlande. T.ex. det här med badrumsdörren som hamnade med "baksidan" utåt hallen. Jag började med att hugga ut spår för gångjärnen i andra sidan av karmen. Likaså gjorde jag med dörren in till rummet eftersom strömbrytaren "hamnade" på fel sida. Det hela slutade med att jag fick byta dörrarnas placering helt enkelt. Så nu sitter dörren med glasrutorna, som var tänkt in till badrummet, in till rummet i tillbyggnaden och den andra, massiva dörren, sitter in till badrummet. Nåväl...det finns nog en mening med allt. Tror det blir jättebra till slut.

Funderar på glaset i dörren. Om jag ska köpa glas, blästrade i ett vackert mönster, eller om jag helt enkelt bara ska sätta upp en gardin i fönstret. Tyvärr var bara en liten fönsterruta kvar av det gamla så jag får helt sonika skära till eller köpa glas. Får kolla i mina gömmor först.

Igår fick jag även trevligt besök av en god vän som hjälpte mig att spackla gipsväggarna i rummet. Så mysigt att umgås och jobba tillsammans. Hoppas på mer besök snart igen :)

Innan helgen tog slut fick jag även upp ytterligare några kilo isolering ovanpå badrummet. Får passa på att göra det precis innan jag är klar för dagen så det kan damma klart tills nästa gång jag kommer ut i stugan.

I denna dörren blir det antingen blästrat glas eller en fin gardin.
Och så är gipsskarvarna spacklade och väntar på slipning.


Det där med att oftast vara själv i torpet har sina nackdelar,
speciellt när en tung dörr ska på plats.

Fast...när en har en go hjälpreda som den här går det till slut ändå. 


Med dörrar i hallen blir det mer ombonat och huslikt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar