onsdag 30 juli 2014

Hallen klar...eller ja, nästan


Panelen i hallen är i det närmaste uppsatt och klar. Mustaschfönstret är uppe och jag gillar den gula färgen skarpt. 



Men...det är någonting som stör. Mustaschfönstret (som numera även går under benämningen: muschefönstret) blev inte så snyggt som jag tänkt mig. Det behövs någon slags brytning runt det. Tänkte först sätta en liten trekantslist för att få en liten profilering runt fönstret, men nu tror jag inte det räcker. Var också inne på att bara slipa till en fasad kant runt fönstret och måla in det i väggen, men nej...det känns inte heller som rätt väg att gå.

Är nu mer inne på att det behövs ett "foder" runt fönstret, någonting som får fönstret att framhävas något mer. Ja, som vanligt funderar jag vidare på det så får vi se hur det löser sig till sist. 

Det som saknas i hallen nu är innertaket, några panelbrädor mot köket (där det ursprungligen suttit ett fönster). Samt att jag funderar på att göra en inbyggd garderob i ena hörnet av hallen. Nu tror jag inte min elektriker blir så glad åt det då jag kommer bygga in elskåpet, men tanken är att hänga upp en rundstav el. dyl. under elskåpet så att det är lätt att komma åt ändå.


Här ska muschefönstret sitta sett från badrummet.

Tur en minns lite från tekniken i högstadiet när sån´t här händer.


Sådär ja, en bit på väg. Och muschefönstret är fastskruvat.


Och där var även resten av panelen på plats.



Här går det tydligt att se att någonting inte stämmer.

Och ja just det. I sovrummet är nu hela innertaket uppsatt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar