onsdag 12 februari 2014

Pellen är i gång


När jag köpte pelletskaminen visste jag att motor och skruv skulle bytas. Alla delar fanns med. Nästan. För vid en närmare titt såg jag att uraskningsluckan låg på botten av kaminen, förmodligen hade skruven lossat när pellen monterats ner. 

Som tur är har jag en mycket händig hjälpande hand att rådfråga när jag stöter på sådant jag själv tror är mig övermäktigt. En sådan borde alla ha. Så, att säga att jag medverkat till att pelletskaminen nu fungerar är att säga på tok för mycket...jag gjorde annat under tiden. Som att regla klart mellanväggarna i tillbyggnaden och jag hann faktiskt även lägga klart trossbotten i badrummet.

Nåväl, efter några timmar fick vi i går eld i den fina kaminen och en ljuvlig värmen började spridas i kammar´n. Underbart!




Nu börjar man få en rumsuppfattning i tillbyggnaden.

Hallen blir större än jag trott, men förmodligen inte tillräckligt stor ändå...går det?


Det brinner i pellen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar