söndag 23 juni 2013

Midsommarvärme


Den här midsommaren kom värmen, ja, iallafall i mitt hus. Dagen före midsommarafton var det dags att isolera det lilla torpet. 

Isoleringsbilen kom med cellulosaisolering som nu sprutats in i väggar och tak. När isolerigskillarna var klara såg torpet ut som ett hus som stått pall för en större beskjutning. Lite väl stora ingångshål kanske...


Så nu hoppas jag att jag får det varmt och skönt i mitt lilla torp. Från början gjorde jag ganska tappra försök att slippa isolera eftersom det inte borde behövas i en timmerkonstruktion och för att det förvanskar torpets utseende. Kommunen ställde det dock som krav för att få igenom byggsamrådet. Dessutom visade det sig när det var just det här torpet som skull flyttas, att timmerstommen var av klentimmer. Till vintern kommer jag förmodligen tycka att det var en god idé iallafall. 








Jag hoppas ni alla haft en riktigt fin midsommar!



2 kommentarer:

  1. Hejsan!!

    Vilken mysig och inspirerande blogg jag fann =)
    Så spännande att följa dig på din resa till ditt drömtorp!!
    Ha en fantastisk söndag!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack, och välkommen hit :) Jag hoppas att även du fått en fin söndag!

    SvaraRadera