måndag 17 juni 2013

Det rullar på


Nu har det hänt mycket på mitt lilla torp. Har inte ens hunnit (eller vågar jag säga det? Orkat) blogga den senaste månaden. Och då har jag haft att göra ska jag säga mina vänner.

Utöver heltidsjobb har jag hunnit att nästan lägga klart golvet i rummet, baxat upp takteglet på båda sidorna av taket, lagt en del av taket själv och städat några hundra tegelsten.

Men jag har också fått lite hjälp så att yttertaket blev klart, jag hjälpte till med läkten och så passade jag att be om hjälp att sätta in de två fönstren som var färdiga när hantverkarna ändå var här. Jag har även fått hjälp med att få upp vindskivor så nu kan man se en förvandling...den svarta papplådan börjar mer och mer likna ett torp.

Arbetet med murstocken har även det påbörjats och jag hoppas den kommer upp här i vecka och under nästa. Jag kommer även få besök av isoleringsbilen, väggar och tak ska isoleras med lös cellulosa.

Mitt enkupiga tegel som jag körde från Tjörn. De fösta husdelarna jag införskaffade.




Tja, det blev nog rätt rakt ändå.




Tegel och fönster.

Lådan börjar likna ett torp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar