fredag 8 juli 2011

Ytterligare hopp...

Igår fick jag ett samtal från Slöjd- och Byggnadsvård Nääs, det undrades hur det gick för mig. Det var underbart härligt och omtänksamt tycker jag.

Tyvärr hade jag ju inte lika underbart härliga nyheter att berätta eftersom allt är som det är, men jag fick telefonnummer till en herre som ger bort en massa gamla hus här i närheten och som eventuellt kanske också skulle kunna hjälpa
mig att plocka ner det.

Utöver detta fick jag rekommendationen att kräva pengar av han som brutit det muntliga avtalet angående min drängstuga. Pengar som jag lagt ut för ritningar, byggsamråd, schaktning för ett hus med drängstugans mått och för den tid och det arbete jag måste lägga ner på att leta rätt på ett nytt hus. I värsta fall kunde jag lämna in en stämningsansökan...det är ju inte utan att jag blir lite lockad av det, jag har ju ändå lagt ut åtskilliga tusenlappar på detta hus, pengar jag får lägg ut igen på ett nytt hus.

Jag skall undersöka saken mer noga och så får jag väl ringa han där uppe i Örebro och höra vad han har att säga om det...

Utöver detta samtal har jag också fått ordning på min överväxta trädgård. Jag har rensat mina rabatter och grönsaksland, flyttat plantor, skördat och ätit av min potatis och trimmat fram gångar i trädgården så att jag kan gå dit jag vill utan problem...och så att även de minsta växterna får lite mer solljus så de växer sig stora
och starka. Jag gillar ju det vildväxta, men det får ju finnas gränser även för det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar