söndag 30 maj 2010

Flytta ut

Har påbörjat min utflytt till mitt lilla paradis. Husvagnen står klar, nu också med förtält vilket bidrog med ytterligare ca 15 kvadratmeter utrymme. Nu ståtar jag med två rum och kök (mer kokvrå för att tala sanning).

Varje helg tar jag med mig det som saknas. Har inte fått igång elen riktigt ordentlig än och har lyckats lokalisera problemet till värmepumpen. Jaha, så det är därför jag inte har någon värme i vagnen...det är kalllt under kyliga nätter måste jag säga. Får kontakta elektriker i veckan så att detta elementära problem är löst till nästa helg.

Har denna helgen även förstått att vildlivet är påtagligt nära, hörde ett stort (?) djur klampa omkring i natt, rådjur, älg...?!. Undra då hur det kommer att låta när dessa krabater (se bilden nedan) kommer att bo i närheten av mitt hem, fast det klart, då bor jag förhoppningsvis i mitt torp...

Det mest underbara just nu är dock att vakna till de ljuvliga fåglarnas kvitter om morgonen, något bättre än det att vakna till finns nog inte, även om det är halv sex på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar