fredag 19 februari 2010

Insnöad

vildapel i vinterskrud

Tja, den där resan till Örebro snöade inne...så tyvärr har jag inga bilder att lägga upp än. Vi får se om det kanske blir en resa nästa helg, men några granar hann jag få ner innan snön blev för intensiv.

Jag vet inte, men nu börjar jag tröttna på snön! Har varit sugen på att fälla lite fler träd på tomten innan den här ledigheten är till ända. Jag tänkte ge plats åt mina små-stugor som jag planerar att införskaffa. Ville dessutom få bort några riktigt bruna och fula granar. Därför trotsade jag snöfallet och jag fick väl ner en femton träd, sedan var jag helt slut efter att ha pulsat omkring i snön i två och en halv timma. Det började snöa mer och mer intensivt så till slut gav jag upp. Ju mer det snöade desto mer insiktsfull blev jag om att det var bäst att ställa in den där resan till Örebro som jag sett så mycket fram emot. Ledsamt, men det är ingen idé att riskera livet på vägarna för denna sakens skull, men jag hade så gärna velat komma upp och titta på det!

8 kommentarer:

  1. Du får gärna fota mera..så nyfiken av mig ;)Vad för små stugor hade du tänkt dig?

    SvaraRadera
  2. Se under inlägget: Dags att sätta fart! Där ser du en pyttestuga. Det är byggprogrammet på gymnasiet som bygger dessa och de är till salu, tänkte inreda utedass i en och vedbod/förråd i den andra alternativt om de bygger en lite större åt mig med två rum och plats för allt i ett.

    SvaraRadera
  3. Hej Therese!
    Såg ett hus i Dalarna till salu för avflyttning. Lite långt bort kanske? Här är det iaf:

    http://www.blocket.se/dalarna/Timmerhus_stomme_inkl__allt__fonster__k_ugn__25752488.htm?ca=15

    SvaraRadera
  4. Tack Lotten! Skall kolla in det med en gång:)

    SvaraRadera
  5. Var är bilden på din lillasyster då???? ingår inte hon i familjen ;)

    SvaraRadera
  6. Du är så välkommen att komma ut och hjälpa till med tomten och bygget...då skall jag allt ta fina bilder på dig och lägga in dem här:)

    SvaraRadera
  7. Oj, här är ännu fler! Har du sett de här annonserna?

    http://www.blocket.se/kronoberg/Demonterade_gamla_timmerhus_26109493.htm?ca=15

    http://www.blocket.se/orebro/Hus_med_timmerstomme_for_nedmontering_25952164.htm?ca=15

    Jag mailade dig härom dan men du har inte svarat. Fick du mailet?

    SvaraRadera
  8. Tack för alla adresser! Jag har inte kollat mejlen, men jag gör det strax :)

    SvaraRadera