söndag 24 januari 2010

Nya bud


Det mest fantastiska med livet är att det alltid finns någonting nytt bakom varje hörn. Nu har jag varit i kontakt med en timmerman/snickare som har ett hus som jag kan få köpa och flytta.

Priset ligger på ungefär samma som den gula stommen, men det finns ingen glasveranda på huset. Det skall väl gå att bygga på en lite senare. Har även kommit till den insikten att det kanske bara är bra. Jag har nämligen också vart i kontakt med Skatteverket, och där säger de att jag kan få göra ROT-avdrag. Inte på själva flytten eller uppbyggnaden av mitt hus, men däremot när huset väl är "klart" och taxterat kan jag få ROT-avdrag på arbeten utförda, detta eftersom huset är äldre än fem år. Med andra ord kan jag jag kanske få den där glasverandan något billigare. Men då måste ju ROT-avdraget forfarande finnas kvar och dessutom gissar jag på att jag måste söka någon form utav bygglov för min utbyggnad. Jag skall nog be min arkitekt rita huset både med och utan glasveranda och diskutera saken med kommunen.
Jag skall försöka komma upp och titta på stommen/torpet någon helg innan sportlovet eftersom jag behöver den lediga veckan till att sätta fart med allt annat som - prata med banken, få in offerter på grund, vattenborrning, skorstensmurning, takläggning... Måste väl också få tag i en kvalitetsansvarig och prata med honom/henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar