lördag 7 november 2009

Höstledig

Höstledig vecka betyder många timmar på tomten! Fyra dagar blev det allt som allt. Fast det klart att jag unnad mig lite sovmorgon och så allahelgon-pyntade jag lite på tomten, och så fick jag ju kärt besök av en kollega.

Under veckan påbörjade jag det digra arbetet att eliminera merparten av granarna som står i vägen för min blivande utsikt. En vacker gärdesgård ligger som gräns mellan min tomt och granntomten, men jag har all tillåtelse i världen att ta bort så mycket av träden jag vill. Min tanke är att behålla någon form utav skogskänsla, men att ändå ta bort såpass mycket träd och sly att ljus och luft kommer in på tomten. Men framförallt vill jag skapa en vacker utsikt ner mot dalen genom fönstren på min glasveranda, där jag skall sitta och blicka ut mot det vackra landskapet och dricka ett glas vin eller två.




före...

...och efter














1 kommentar: