fredag 24 juni 2016

Glad midsommar


Här på torpet händer det inte så mycket som du kanske förstår. Ett par verandafönster har jag lyckats få lite styr på, ska bara målas ett par gånger till. 



Ugnen har kommit och är på plats, men ännu inte inkopplad. Och så har jag lyckats få till lite trädgårdsarbete. Jag har grävt några rabarber-öar vid infarten till torpet. Jag har även fått till en rabatt utanför köksfönstret som jag hoppas kommer bli lummig och fin så småningom. I rabatten ståtar en pion i centrum och runt den har jag planterat: fänrikshjärtan, riddarsporre, humle, ramslök, rosenbräcka och karpaterklocka. Jag satte även dit lökarna av klosterlilja och min stora favorit...kungsängslilja. Planen är även att strö lite aklej- och vallmofrön i rabatten och så tänker jag mig lite höstflox. Lite för många sorter kan tänkas, men troligtvis blir det lite självsanering pga av mördarsniglarna som nu invaderat med regnet som kom. Karpaterklockan och riddarsporren verkar ligga risigt till...

Nåväl, det var en kort rapport från torpet och mig. Ha nu en riktigt härlig midsommarhelg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar