fredag 22 mars 2013

Helgerna i mars


Det erbarmligt vindpinade kalla vädret håller i sig, fördelen är att det inte regnar. Därför ska jag försöka få hjälp med taket så snart som möjligt, det är bara det att jag inte är säker på den föreslagna takkonstruktionen...hmmm alla dessa beslut.

Den värsta dagskylan har dock lagt sig och solen skymtar fram titt som tätt och tur är väl det för då stiger temperaturen över plusstrecket vissa timmar. Därför har jag de senaste helgerna kunnat variera mina arbetsuppgifter något, vilket är hemskt mycket roligare än att bara hålla på med de eviga fönstren. Spika lite papp i bottenbjälklaget, slipa lite fönster, plocka ut lite fönsterglas och måla lite fönster. 

Jag håller även som bäst på att försöka bestämma mig för vilket golv jag ska ha. Jag verkar inte få tag i något gammalt grangolv, så det får bli nytt. Jag måste beställa det i början av nästa vecka så jag kan lägga det när jag är ledig under påsk.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar