fredag 18 juni 2010

Bodutställning på Nääs

När jag nu var ute på Nääs på byggrådgivning passade jag också på att botanisera bland de bodar som numera ingår i en utställning på Källsnääs, bod2010. Tyvärr är inte alla bodarna färdigbyggda än, men jag skulle tro att de är det i slutet av sommaren. Man kan, efter utsällningen, köpa många utav bodarna som står där. Här är ett par av dem:
Jag kan också tipsa om temadagen ute på Källsnääs på söndag (20/6) som handlar om hållbara hem, där man kan får råd och tips kring virke, färg, isolering inför det egna bod- eller hus-bygget. Även arkitektrådgivning finns på plats. Man kan också prova på att smida och representatner för de olika bodarna kommer att finnas på plats mm. Hållbara hem återkommer även i augusti.

5 kommentarer:

  1. Åh, precis så vill jag göra vid vår bod, det där med växthus på sidan. Får nog ta mig en tur till Nääs...
    Ha en bra helg :)

    SvaraRadera
  2. Just det, en sak till, Nääs skulle haft en föreläsning i tisdags, "En dag med hållbarhet i fokus". Tyvärr blev den inställd, men de ska förhoppningsvis ha den i höst istället. Hoppas på det, den verkande jätteintressant.

    SvaraRadera
  3. Javisst är det fint, jag föll också för den. De hade förslag på att kombinera med hönsgård också. Jag försökte få med det som bildtext, men det fungerade inte. Intressant kurs, skall hålla koll i höst, tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Oj, det där måste jag också åka och titta på! De ser ju jättefina ut.

    SvaraRadera
  5. Hej Therése!

    Kul att du vill länka vår sida. Självklart får du göra det. Du verkar ju också ha ett litet projekt framför dig. Vårt nästa projekt skulle kunna bli att flytta någon form av timmerhus. Vi är lite sugna på en smedja. Det har stått en på gården tidigare som dessvärre såldes som ved under kriget. Vi hoppas att den värmde gott... Vi ska hålla koll på din sida också och jag är övertygad om att vi kan lära oss en hel del.

    SvaraRadera