tisdag 11 augusti 2015

Goda grannar


Häromdagen, när jag var borta, hade en grannfamilj passat på att komma förbi. Och med sig hade de tre skafferihyllor med lokal förankring och en historia.

Hyllorna stod lutade mot torpet och de kommer snart att få en fin plats i mitt skafferi i det flyttade torpet. Hyllorna har en gång tjänat som förvaring i grannhusets skafferi. Ett torp som ligger som mitt närmsta grannhus, på andra sidan gärdesgården och som numera är ombyggt och utan någon som helst torpkaraktär. 

Hyllorna hittades på vinden i torpet när det skulle säljas. De togs tillvara och lades undan...ända fram tills nu när det finns en önskan och en glädje i om jag kan ha användning för dem i mitt torp. Och det kommer jag verkligen att ha. Bättre hyllor går inte att få. Tänk att jag får äran att återbruka dessa och att de återigen hamnar på en plats där de hör hemma. Tusen tack!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar