måndag 21 december 2009

Fågelfröjd och julefrid

Nu är vintern här med både kyla och snö, dessutom står julen för dörren, därför är det viktigt att även tänka på de små, vackra och skönsjungande varelserna i skogen.
Därför är nu fågelbordet upphängt så att de små vackra pippifåglarna kan äta sig mätta och må bra och förhoppningsvis även trivas på min tomt. De kanske till och med vill förgylla min tillvaro när jag snart kommer att ta nya tag med motorsågen. Ledighet betyder jobb, jobb, jobb, fast på ett helt annat sätt än det vanliga. Mycket fysiskt krävande, men också själsligt befriande. Jag hoppas också - såhär i juletid - på ett positivt besked om min timmerstomme. Tänk vilken skön julklapp det hade kunnat bli. När man väntar på nå´t gott é det bara härligt...(bara det blir gott till slut!?).

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fint fågelbord och välfyllt, nu blir nog fåglarna glada.
    Ha nu en riktigt skön julhelg! Å ta det lugnt med motorsågen ;)

    SvaraRadera
  2. De små rackarna äter och äter, jag lyckades fånga en på bild idag. Motorsågen går varm, snart har jag en tomt med utiskt...

    SvaraRadera